Handelsbetingelser

Nedenstående standard handelsbetingelser er udarbejdet af e-mærket og kan frit benyttes af danske kunder hos HostedShop. HostedShop anbefaler at tilkøbe et e-mærket abonnement, så e-mærket kan tilpasse betingelserne til din forretning, samt løbende sende opdateringer om lovændringer, så betingelserne også i fremtiden dækker lovkravene. Læs mere om e-mærket.

Dette er en standardskabelon så husk at tilpasse den til din virksomhed. Sæt selv data ind i de sætninger der er markeret med
grønt. Hvis du ikke har varer der hører under fortrydelsesretten kan du blot udelade den del af teksten.

Husk at der i ordrebekræftelsen skal være vedhæftet handelsbetingelser og fortrydelsesformular så kunden får den. Eventuelt kan den sendes med varen.

 
 

 

Handelsbetingelser og Datapolitik

Ved handel hos Sense by Nature accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne igennem, inden du handler hos os.

 

Firmaoplysninger

Sense by Nature
Byagerlunden 1
DK - 4030 Tune

CVR-nr. 41500964
Email: sensebynature@netmail.dk

 

Betaling

Sense by Nature modtager betaling med VISA og MasterCard. Som noget nyt pr. 16. marts 2021 kan du også betale via PayPal.

Når du betaler med betalingskort, trækkes beløbet først på dit kort, når vi afsender din bestilling. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved bestilling. Det er desværre ikke muligt at betale med MobilePay online. 

 

Når du betaler med PayPal bliver beløbet trukket med det samme. Skulle vi være så uheldige ikke at kunne levere dine varer, vil du selvfølgelig få pengene retur. Der tillægges 1 kr i gebyr ved brug af PayPal. Gebyrer bliver ikke tilbagebetalt.
 

Alle priser er danske kr. inkl moms og andre afgifter. 

 

Fragt og Levering

Vi ved det er vigtigt for vores kunder, at varerne leveres hurtigt.

Vi bestræber os derfor på at kunne levere din bestilling ml 2-5 hverdage (V tager forbehold for evt. forsinkelser hos transportør)
Under udsalg og kampagne perioder eller mærkedage og højtider vil  leveringstiden muligvis være længere hos fragtfirmaet.

Vi sender med DAO og med PostNord. Levering kun i Danmark. Fri fragt ved køb for min. 699 kr.


Fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos sensebynature.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til sensebynature@netmail.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.  

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Fragtomkostningerne hæfter du selv for.

 

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

 

Sense by Nature 

Byagerlunden 1

DK-4030 Tune


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.  

 

Ved uafhentede pakker i pakkeshops, der kommer retur uden aftale, skal du selv betale fragtomkostninger ved en genfremsendelse. 

Vi sender en mail eller en sms og oplyser dig om at pakken er kommet retur. Hvis ikke du ønsker varerne genfremsendt, vil du få en kreditnota på returvarerne, såfremt du svarer på vores henvendelse indenfor 2 dage. Hvis vi ikke hører fra dig, vil sagen betragtes som afsluttet og en refundering af beløbet vil ikke være muligt. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Reklamation skal ske i rimelig tid fra, at du konstaterer fejlen eller manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Er din vare blevet beskadiget under transporten eller opdager du andre fejl eller mangler ved levering, bedes du hurtigst muligt rette henvendelse til Sense by Nature. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået pga. forkert brug, eller at skaden er pådraget efter kundens modtagelse. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid, efter du har opdaget manglen/fejlen ved varen. Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi fragtomkostningern. Det er vigtigt, at du kontakter os, inden du sender varen retur til os på mail: kontakt@sensebynature.dk, Varen skal sendes retur i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan refundere dine fragtomkostninger. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Sense by Nature tager forbehold for tastefejl og udsolgte varer. Vi gør opmærksom på, at der kan være afvigelser i farvenuancer på foto i webshop.

 

Varen sendes til:

Sense by Nature

Byagerlunden 1

DK-4030 Tune

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Når vi har modtaget din henvendelse, vil vi gennemgå sagen og du kan forvente svar inden for 2-5 hverdage via telefon eller e-mail.

 

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen, manglende vedligeholdelse, slidtage eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved varen. Er fejlen på varen ved modtagelse, bedes der straks reklameres inden der foretages yderligere. Tages varen i brug med den pågældende fejl, kan du risikere at det vil anses som om varens stand er accepteret og reklamationsretten bortfalder.

 

Ved mangelfuld levering bedes du kontakte os senest 2 dage efter pakken er blevet kvitteret. Vi beder om, at du kontakter os inden returnering, så  enhver returnering af en reklamation, er aftalt og godkendt på forhånd, da det letter hele processen.

 

Forbehold

Sense by Nature har mulighed for at annullere/ændre din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Derudover så anvender vi også dine personlige oplysninger i følgende tilfælde:

-Administration af din betaling

-Produktklager og produktgarantier

-Bekræftelse af din adresse over for eksterne partnere som Shipmondo.dk (DAO/GLS)

 

Kategorier af personlige oplysninger:

-Betalingsoplysninger og betalingshistorik

-Kreditoplysninger

-Ordreoplysninger

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 
Personoplysningerne registreres hos Sense by Nature og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: sensebynature@netmail.dk 

 

Fragtskade

Ved fragtskade skal du tage foto af emballagen udvendig, foto af varerne i original emballage og foto af den/de skadede varer. Dette skal ske senest 2 dage efter du har modtaget pakken. Hvis skaden ikke indberettes til os inden de 2 dage, refunderer vi ikke pengene for den ødelagte vare.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@sensebynature.dk for relevant person/enhed i webshoppen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.03.2021.

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular